דיצה מעוז
אם לשבעה ילדים וסבתא לשישה עשר נכדים. חברה בקיבוץ הדתי שדה-אליהו שבעמק המעיינות. ילידת המקום ובת למקימי הקיבוץ.

ניסיון חינוכי ותארים
משנת 1976 הנני עוסקת, לומדת ומתעמקת בילדות המוקדמת המוגדרת בגילאים: לידה עד שש שנים.
התחלתי כמטפלת פעוטות 7 שנים.
3 שנים גננת.
10 שנים רכזת מערכת גיל הרך שמנתה כ – 100 ילדים כולל הגנים.
תוך כדי כל אלה למדתי גננת- מורה כיתות א-ב במכללת אורנים ושם השלמתי לתואר ראשון בחינוך - B.E.D 
בו-בזמן למדתי הנחיית קבוצות הורים, עד להסמכה מטעם משרד החינוך.
בשנת תשס"ג 2003 קיבלתי את התואר מוסמך M.A. מטעם אוניברסיטת-הר-הצופים בירושלים  (תוכנית-שוורץ), כיועצת-חינוכית לגיל-הרך. 

אני מאמינה
הילדות המוקדמת היא הזמן הקריטי בחייו של אדם ובה מתפתחים שורשי היכולות של מותר האדם. על-כן, תוכנית הלימודים של ילדי הגיל הרך מחייבת להיבנות על ידע מעמיק בערוצי ההתפתחות השונים: גופני, שכלי, רגשי, שפתי, חברתי וידע בפדגוגיה (תורת החינוך הדנה בדרכים להשגת מטרות החינוך בדרך הטובה ביותר) 
כל-אלה, בהקשר לסביבה בה גדל הילד בתוך מעגלי המשפחה, הקהילה והתרבות. מתוך כך מתגבשת תוכנית לימודים שפניה במעון כפני הקהילה בה גדל הילד ואליה משתייכים הוריו ומלמדיו. 
הילדים הרכים זקוקים לקלט חושי עשיר והתנסות בחומרים, לשם פיתוח יכולות הלימוד הזיכרון והאינטליגנציה. על כן אני דוגלת באימון שלהם בחומרי-התנסות השווים לכל נפש כגון גירי-שעווה, חימר, הדבקות, צבעי ידיים, תיבות המכילות חפצים מגוונים ועוד ובמרחבי החוץ למעון: חצר פעילות וטיול.  

הגישה החינוכית שלי היא שיש לעבוד בסדר-יום מובנה, מתוכנן וקבוע. המתחשב בגיל הילד, צרכיו, יכולותיו, המטרות חינוכיות ועוד כל אלה מאפשרים לילדים ולמבוגרים המשמעותיים כאחד, התמצאות בזמן במרחב ובחברה, חוסכים בלבול וחיפוש ומפנים זמן ואנרגיה למשאבים רגשיים וללמידה עצמה.

HyperLink